بازدید از موزه نقشه تهران و مجموعه دارآباد

به همت مدیریت فرهنگی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران تور آشنایی با موزه نقشه تهران و مجموعه دارآباد اجرا شد.

روز دوشنبه سوم خرداد ماه، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران با حضور تعدادی از راهنمایان شهر تهران تور آشنایی با موزه نقشه تهران و مجموعه دارآباد را برگزار کرد.

به گزارش روابط عموی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران در این برنامه حسین امیدوار مدیر موزه نقشه تهران، در جمع راهنمایان علاقه‌مند حاضر و اطلاعات کاملی در خصوص این موزه در اختیار شرکت‌کنندگان این برنامه قرار داد.

در ادامه راهنمایان گردشگری از بخش های هیومن پارک، رویا پارک و دکتر لند مجموعه دارآباد بازدید کردند. در این بخش یاسین عباسی مدیریت مجموعه، ضمن همراهی، توضیحاتی را در خصوص این مجموعه ارائه کرد.

برنامه بازدید موزه نقشه و مجموعه دارآباد از ساعت 15 تا 20 روز دوشنبه 3 مرداد ماه با حضور جمعی از راهنمایان گردشگری که در منطقه یک تهران اجرا شد.

هدف از اجرای این برنامه، آموزش راهنمایان گردشگری و آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر تهران بوده است.

گزارش برنامه بصورت PDF

هولدینگ تفریجی گردشگری ایران فان

شرکت گردشگری پارس گستران ژرف با نام تجاری ایران فان با هدف نشاط و شادی شهروندان از طریق فراهم آوری امکانات موجه و متعارف شادی آفرین از سال 87 فعالیت خود را آغار کرد. در پی استقبال مردم از برنامه های گردشگری بویژه گردشگری تفریحی –آموزشی ویژگی های امکانات گردشگری را در توسعه برنامه های هلدینگ نصب العین خود قرار داد.

این شرکت دارای شش مجموعه مجزا در نقاط مختلف تهران است،که عبارتند از:

پارک ژوراسیک
اسپایدر پارک
سرزمین افسانه ها
شهربازی دریاچه چیتگر
سورتمه تهران

هیومن پارک دارآباد

هیومن پارک،به عنوان اولین نمونه در ایران و خاورمیانه و سومین نمونه در دنیا در منطقه دارآباد تهران تاسیس شده است، در این مجموعه، مولاژ بسیار بزرگی از اندام های درونی و بیرونی بدن انسان ساخته شده که برای بازدید از این مجموعه باید از فضای شبیه سازی‌ شده گوش وارد و ضمن بازدید از مغز،چشم،بینی،ریه،قلب،کلیه،معده و روده خارج شوید. در حین عبور از بخش های مختلف، کارشناسان علمی مجموعه، توضیحاتی‌ در خصوص هر بخش ارائه می دهند. یکی‌ از جذابیت های هیومن پارک، استفاده از ویدئومپینگ و هولوگرام های چند بعدی در نمایش اعضای بدن است.

رویا پارک نیز، که به اصطلاح به آن پارک خطای دید هم گفته می شود، در سال ۱۳۹۸ در موزه حیات وحش دارآباد راه اندازی شده است که یکی از منحصر به فرد ترین پارک های خطای دید در نوع خود است. به این گونه که در تمامی دنیا از این قبیل پارک ها ساخته شده است، اما هر یک از آن ها بر روی یک موضوع متمرکز هستند ولی رویا پارک با داشتن بخش‌های متنوع مجموعه‌ایی از موزه‌ها را در خود جای داده است و تلفیقی از فضاهای تفریحی، علمی و سه بعدی را یکجا دارد. همچنین فضای عالی برای سوژه های عکاسی محسوب می‌شود.

پس از خروج‌ از هیومن پارک، به سمت دکترلند هدایت می‌ شوید، در این بخش کودکان ۴ تا ۱۴ ساله می توانند با فضای بیمارستانی و مشاغل حوزه بهداشت و درمان آشنا شوند.

جهت آشنایی بیشتر با بخشهای این مجموعه روی لینک کلیک نمایید.

موزه نقشه تهران

موزه نقشه تهران از سال ۱۳۹۶ در حال فعالیت است که به عنوان بخشی از مرکز آمار و رصد شهری، در زیر مجموعه‌ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می کند.

طراحی ساختمان موزه به شکل کره زمین توسط پرفسور کامران صفامنش انجام شده است. این ساختمان در دو طبقه بنا شده است که در طبقه همکف، عکس های قدیمی شهر تهران و نقشه های ایران و جهان و در طبقه زیرهمکف، تجهیزات نقشه برداری از زمان گذشته تا کنون در معرض نمایش و بازدید عموم، قرار دارد.

در این موزه، حدود ۸۰۰ نقشه‌ قدیمی‌ و جدید از ایران؛ تهران (از سال ۱۲۷۰تا سال ۱۳۹۰) و همچنین کشورهای خارجی (از قرن ۵تا کنون) موجود می باشد. از جذاب‌ترین نقشه‌ها، می توان به نقشه معروف به «نقشه‌ی عبدالغفار» که به دستور ناصرالدین‌شاه در سال ۱۲۸۵ هجری تهیه شده است، اشاره کرد؛ که در آن ۴محله قدیمی تهران: عودلاجان، سنگلج، بازار و چاله میدان و ۱۲دروازه از جمله: دروازه دولاب، مشهد، راه آهن، شاه عبدالعظیم، غار، خانی آباد، گمرک، قزوین، باغ شاه، یوسف آباد، دولت، شمران و دوشان تپه و ۱۱۴ برج و بارو مشخص شده است.

منبع: سایت موزه نقشه تهران

روابط عمومی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران

آخرین اخبار