بازدید تخصصی اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران از موزه گوهر و آرایه های تاریخی ایران

اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران در نخستین بازدید خود در سال 1401 از موزه گوهر و آرایه های تاریخی ایران بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران، راهنمایان گردشگری عضو انجمن در تاریخ 28 فروردین 1401 از موزه گوهر و آرایه های تاریخی مجموعه سردار آسمانی بازدید کردند. در این بازدید که به همت مدیریت فرهنگی انجمن برگزار شده بود تعداد 40 نفر از اعضا حضور داشتند. در این بازدید امین زاده درویش راهنمای موزه، توضیحات کاملی از اشیا ارزشمند موجود در این موزه ارائه کردند.

هدف از اجرای این برنامه آموزش راهنمایان گردشگری و آشنایی هر چه بهتر با جاذبه های گردشگری شهر تهران بوده است.

موزه گوهر و آرایه های تاریخی ایران

موزه گوهر و آرایه های تاریخی ایران، یکی از سه موزه مجتمع فرهنگی سردار آسمانی بوده که آثار آن از خزانه‌های جواهر و آرایه، تندیس، عاج، جنگ‌افزار، تاریخ برگزیده شده و محدوده‌ی جغرافیایی این آثار در سطح جهان است. تیپولوژی موزه گوهر و آرایه‌های تاریخی از جهت فرم شکل‌گیری مسقف (در فضایی بسته)، از جهت محتوایی تخصصی و از بعد مقیاس فراملی است. این موزه در طبقه‌ی منفی یک با متراژ حدود 1100 مترمربع واقع شده ‌است.

موزه گوهر و آرایه گفتمان جدیدی در زمینه تخصصی خود ارائه می‌دهد و نگاهی متفاوت نسبت به سایر موزه‌های هم موضوع خود دارد، که تاثیرات مهمی بر صنعت جواهرات کشور خواهد گذاشت. ایجاد پایگاهی برای متخصصین طلا و جواهر کشور، آموزش، ارتقاء دانش در زمینه‌ی تخصصی و هنرهای در حال فراموشی از اهداف این موزه است.

 

 

روابط عمومی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران

آخرین اخبار