بازدید موزه کودکی ایرانک

به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران تور تخصصی بازدید از موزه کودکی ایرانک اجرا شد.

روز دوشنبه سی ام خرداد ماه، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران با حضور تعدادی از راهنمایان شهر تهران بازدید تخصصی از موزه کودکی ایرانک را برگزار کرد.

به گزارش روابط عموی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران در این برنامه خانم فرزانه طاهری مدیر مدیر موزه کودکی ایرانک، در جمع راهنمایان علاقه‌مند حاضر و توضیحات کاملی در خصوص بخش ها و اشیا موجود در موزه ارائه کردند. همچنین ایشان در خصوص تاریخچه شکل گیری موزه و نحوه ی جمع آوری اشیا اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌کنندگان این برنامه قرار دادند.

بازدید از موزه کودکی ایرانک از ساعت 15 الی 19 با حضور 23 نفر از اعضای انجمن برگزار شد.

هدف از اجرای این برنامه، آموزش راهنمایان گردشگری و آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر تهران بوده است.

گزارش برنامه بصورت PDF

موزه کودکی ایرانک

نمایشگاه-موزه کودکی ایرانک، نمایشگاه-موزه‌ای ویژه تاریخ و فرهنگ کودکی است که در آن به نشانه‌ها، پدیدارها، ‏سندهای مربوط به زیست کودک و کودکی در سیر تاریخ پرداخته شده است، با هدف ‏شناساندن ژرفای این تاریخ و فرهنگ به مخاطبانی از هر گروه و هر سن، کودک تا ‏بزرگسال. این نمایشگاه-موزه به پشتوانه مجموعه ده‌جلدی کتاب‌های تاریخ ادبیات ‏کودکان به همراه مجموعه کتاب‌های منتشر نشده «تاریخ کودک و کودکی در ایران» شکل ‏گرفته و برای یک دوره یک ساله به کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شده است تا بخشی ‏از الگو و طرح دائمی موزه کودکی را در چشم‌انداز بگذارد.

ویژگی موزه کودکی ایرانک

این موزه بر پایه نگرش موزه‌های روایتی-هم‌کنشانه ساخته شده است. در این‌گونه موزه‌ها، تنها شیء به نمایش درنمی‌آید، بلکه روایت اشیا یا پدیدارها در پیوند با یکدیگر بازنمایی می‌شوند. هم‌چنین این موزه برای کودکان هم‌کنشانه است، یعنی کودکان در کنار خانواده‌ها یا بزرگ‌ترها با روایت‌ها درگیر می‌شوند و در بده‌بستانِ کنش و واکنش، احساس و فکر می‌کنند، می‌آموزند و بهره می‌برند.

منبع:

روابط عمومی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران

آخرین اخبار