همکار گرامی

در صورتی که در حین اجرای تور یا سفر، با تخلفاتی در تعامل با دیگر ارکان برگزاری گشت روبرو شدید، خواهشمند است، نسبت به ثبت گزارش تخلف جهت اطلاع دیگر همکاران و همچنین مراجع قانونی مرتبط با آن، از طریق لینک های زیر اقدام فرمایید.

.

ثبت تخلف تورهای غیر مجاز
ثبت تخلف واحدهای خدماتی
ثبت تخلف رانندگان
ثبت تخلف سایت های گردشگری

ثبت گزارش تخلف تور های غیر مجاز

تور غیرمجاز چیست؟

براساس مصوبه هیات وزیران در خصوص برگزاری گشت های مسافرتی، تنها تورهایی مجاز به شما می آیند که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ” ب ” از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشند.

لذا هرگونه اجرای گشت و سفر گروهی و انفرادی توسط افراد یا شرکتهای فاقد شرایط فوق غیرمجاز محسوب می شود.

  1. همراه داشتن مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
  2. همراهی راهنمای دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
  3. همراه داشتن بیمه نامه گردشگری و الحاقیه بیمه مسئولیت مدنی
  4. همراه داشتن برنامه سفر به شکل رسمی و در سربرگ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری
  5. همراه داشتن فهرست مسافرین، کد ملی و شماره تماس
  6. رعایت قوانین جاری و شئون عرفی کشور

ثبت گزارش تخلف از واحدهای خدماتی میزبان و رانندگان

در صورتی که در طول سفر با تخلفاتی از طرف هتل، رستوران و یا رانندگان مواجه شدید، می توانید از طریق فرم‌های زیر این گزارشات را ثبت کنید.

  1. عدم همراه داشتن صورتحساب.
  2. عدم رعایت بهداشت و استاندارد حرفه ای و اخلاقی از سوی راننده و همکاران وی.
  3. نقص فنی خودرو بطوریکه مانع اجرای گشت با رضایت مسافران شود.
  4. عدم رعایت زمان بندی های مربوطه در برنامه سفر.
  5. حمل بار و یا مسافر خارج از ظرفیت و برنامه گشت.
  6. عدم آگاهی نسبت به مسیر گشت که موجب اتلاف وقت و خلل در اجرای برنامه گشت شود.
  7. تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی بطوریکه سلامت مسافرین یا برنامه گشت در معرض مشکل قرار بگیرد.
  8. درخواست مبالغ خارج از قرارداد با دفاتر مسافرتی و باج خواهی به هر شکل در حین گشت.
  9. همکاری با تورهای غیر مجاز
  1. عدم ارائه اتاق و شرایط اقامت بر اساس رزرو آژانس.
  2. عدم ارائه سرویس مطابق با درجه و ستاره مرکز اقامتی.
  3. عدم ارائه خدمات اقامتی مطابق با نوع مرکز.
  4. دریافت مبالغ فراتر یا کمتر از نرخ مصوب بدون هماهنگی قبلی با آژانس.
  5. عدم ارائه وعده های غذایی با کیفیت.
  6. عدم تطابق منو با شرایط و مجوز رستوران.
  7. بی توجهی و برخورد غیرحرفه ای کادر مرکز اقامتی و رستوران با مسافرین و ارکان گشت.
  8. تاخیر بی مورد در ارائه اتاقها به مسافرین و یا سرو وعده غذایی و پذیرایی در رستوران.
  9. درخواست مبالغی بیش از منو ارائه شده.
  10. تبانی با ارکان گشت در خصوص افزایش بی مورد هزینه های غذایی.
  11. عدم رعایت بهداشت عمومی و یا عدم رسیدگی به بهداشت فضا، آشپزخانه و یا دیگر بخشهای واحد پذیرایی.

ثبت گزارش تخلف در سایت های تاریخی و طبیعی

در حال بروز رسانی